OKEJ ATT BLI KALLAD SMAL? NEJ

 
 
 
 

Detta har jag längtat efter. Nicole, min förebild. Den absolut finaste människan i världen känner exakt likadant som mig. Detta inlägg kommer handla om att vara smal, hur det är och hur det känns.

 

Jag har varit mode intresserad i drygt tre år nu. Men jag har aldrig kunnat köpa domdär perfekta snygga jeansen (eller andra klädesplagg). Jag är ju lång och smal, därför blir det extrasvårt. Min största dröm de två senaste åren har vart att äga ett par svarta jeans. I somras hittade min kompis dom. Jag blev verkligen hur glad som helst.

 

Om jag får en kommentar som är ”gud vad smal du är” så ser jag inte det precis som en komplimang. Men om någon säger ”gud vad perfekt smal du är” blir jag jätteglad.

 

En sak som gör mig väldigt irriterad är att det är helt okej att säga att någon är smal, men det är absolut inte okej att säg att någon är tjock! Det jag har försökt säga i hela mitt liv, både till lärare och till personer i min ålder. Det är precis samma sak, att kalla någon tjock som att kalla någon smal! Inget av det är okej.

 

Innan ni kallar någon något eller så, kolla upp vad det betyder, eller kolla upp vad sjukdomen innebär. Sedan tror folk att bara för man är smal, eller underviktig har man anorexia, vilket inte är sant.

 

Bara för att man är smal har man inte anorexia!


Kommentarer
sonja säger:

Bra att du skriver; en tankeställare! Lycka till med allt!/Kram

2013-12-10 | 15:48:58
Smal-kusinen Sanna ;) säger:

Jag vet exakt hur det känns! Jag hatar folk som säger; SHIIT VAD SMAL DU ÄR!! Men okej! Det är skitsvårt att säga tack. För man tar det som att dom trycker der dom, det är först nu som jag har börjat kunna köpa kläder på vuxenavdelningen och att det fint. Jag har gått och väntat på det 4-EVER.
Så hur jobbigt det än kan vara, ge inte upp, du och jag kommer att vara smala heeeela livet, men man måste lära sig att skita fullständigt i folk som inte säger som du sa: vad perfekt smal du är!
Men jag låvar dig att vi kommer att växa till os, och du och jag kommer ha smala snygga ben, med supersnygga sittande tighta jeans. Älskar dig! PUSS OCH KRAM!

2013-12-10 | 22:23:52
Bloggadress: http://ettgymnastikperspektiv.se
alex säger:

Bra sagt! är precis vad jag brukar försöka säga till folk oxå! Det är inte okej att kalla ngn smal eller mager utan att tro att den personen kommer må dåligt eller skämmas över det.

2013-12-11 | 00:12:18
Bloggadress: http://alexmonaco.blogg.se
Hanna säger:

Du och alla andra är fina på sina egna sätt. Din kropp är perfekt! Jag tror inte folk förstår att man kan tolka "vad smal du är" på olika sätt, både positivt och negativt, men du ska absolut inte ta åt dig. Som jag skrev tidigare, du är jättefin!

2014-01-07 | 18:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback